Решетилівщина перша випробує на собі реформу дорожньої галузі

Версія для друкуВерсія для друку

Решетилівщина перша випробує на собі реформу дорожньої галузі

 

Сьогодні в Решетилівці провели виїзну нараду з керівниками всіх сільських рад, керівництвом району, депутатами районної ради, представниками освіти й медицинищодо реалізації заходів із реформування системи державного управління місцевими дорогами.

Нараду ініціював перший заступник голови Полтавської ОДА Андрій Пісоцький. В обговоренні взялиучасть заступник начальника управління інфраструктури та туризму Полтавської ОДА Сергій Марчишинець, заступник начальника Служби автомобільних доріг в області Анатолій Мягкохліб.

У зв’язку з реформуванням у наступному році дорожньої галузі, обговорили з головами сільрад проблеми, які виникають у районі з дорогами та план формування на їхній території дорожнього господарства.

З 2018 року дороги Полтавської області поділятимуться на ті, що обслуговуватиме Служба автомобільних доріг — дороги державного значення, та інші — місцевого значення, які переходять у відання облдержадміністрації.

Наступного року Полтавська ОДА створить свою комунальну установу, яка займатиметься дорогами замість облавтодору, отримає їх на баланс, ремонуватиме й утримуватиме. Підготовка до створення вже розпочалася.

Відповідно, більше повноважень з’явиться в районах, і формування всіх планів відбуватиметься за участі РДА та органів місцевого самоврядування.

Першим, де хочуть випробувати нову систему взаємодії, обрали Решетилівськийрайон. Фахівці ОДА вже розробили детальну карту доріграйону, щоб сформувати перелік першочергових завдань. Тут позначені всі ділянки шляхів, у кого вони на балансі, мости, об’єкти інфраструктури тощо.

Протяжність доріг державного значення, які перетинають район (М-03 на Диканьку та Р-52 на Дніпро) — 90 км. Дороги місцевого значення втричі довші — 264 км. На них у наступному році передбачений обсяг фінансування в дорожньому фонді — 27,76 млн грн, з яких на утримання закладено 7,214 млн грн, пропорційно протяжності доріг, на розвиток відповідно — 20,544 млн грн.

— Полтавська область отримає дорожній фонд, зокрема, на дороги в межах Решетилівського району — близько 27 млн грн, з яких 20 млн грн йтиме на ремонти та розвиток дорожньої інфраструктури, близько 7 млн грн надійде для утримання доріг у зимовий та літній періоди, говорить Андрій Пісоцький.

З початку року почне діяти закон 3038 про розщеплення ренти від видобутку нафти й газу. Це додаткове джерело надходжень на розвиток інфраструктури. Вже зараз працює експеримент від перевиконання митних надходжень, тож кошти будуть.

На сьогодні основною причиною руйнування доріг, як у більшості районів, лишається рух великотонажного транспорту без дотримання норм допустимої ваги. З цього питання планують посилити контроль перевезення вантажів, встановивши у визначених місцях переносні вагові комплекси.

Окрім того, планується укладання з керівниками сільськогосподарських і нафтогазових підприємств соціально-економічних угод про відновлення розбитих їхніми вантажівками доріг. Визначилися також з пріоритетними ділянками доріг, для ремонту яких виділятимуться кошти з бюджету на дорожній фонд.

Окремо представники медичної галузі звернули увагу на те, щоб у формуванні першочерговості ремонту доріг прив’язувалися не до медичних закладів, а виключно до зручності пересування автомобілів швидкої допомоги. Для дотримання часу евакуації хворих необхідно, щоб з кожного краю району до траси М-3 виходила дорога з твердим покриттям, адже від цього залежить порятунок життів.

Наверх ↑