ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Версія для друкуВерсія для друку

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ

СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

 

документу державного планування

«Генерального плану території населеного пункту

села Шрамки Решетилівського району Полтавської області»

 

  1. Замовник та виконавець.

Замовник  ̶ Виконавчий комітет Мякеньківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області (38433, Полтавська обл., Решетилівський р-н,  с.М’якеньківка), конт.тел. 05363-9-66-46, e-mail: miakenkivska_s.rada@ukr.net

Виконавець – ТОВ “КОНСАЛТИНГОВА АГЕНЦІЯ ЦИВІЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ”

 

  1. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», генеральний план відноситься до документів державного планування як складова містобудівної документації, який розробляється та/або підлягає затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування.

Генеральний план та План зонування території села Шрамки Решетилівського району Полтавської області, керуючись рішенням двадцять першої сесії М’якеньківської сільської ради від 21.12.2018 «Про затвердження Програми забезпечення розроблення генерального плану села Шрамки Решетилівського району Полтавської області на 2019 рік» та  на виконання вимог договору за №007-19-ГП розробляється ФОП Дронь М.С. на замовлення М’якеньківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області.

Проект виконується відповідно до Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про генеральну схему планування території України», Земельного кодексу України; Водного кодексу України, інших нормативно-правових актів, зокрема Закон України «Про місцеве самоврядування».

Відповідно до ст.26 цього Закону виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

  • затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації,
  • встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність;
  • координація на відповідній території діяльності суб'єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів;
  • надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.

 

Враховуючи викладене, з метою забезпечення виконання вимог Програми економічного і соціального розвитку М’якеньківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області на 2019 рік, затвердженої рішенням тридцять шостої сесії М’якеньківської сільської ради сьомого скликання від 21.12.2017, зокрема, в частині забезпечення надходження від користування земельними ділянками та іншими природними об’єктами місцевого значення, забезпечення регулювання та контролю за їх використанням, ефективного володіння і використання майна при належному функціонуванні бюджетних установ, створення умов для розвитку особистих підсобних господарств, організація благоустрою населеного пункту.

Матеріали генерального плану використовуються як вихідні дані при розробленні іншої планувальної документації та проектів забудови територій населеного пункту, інвестиційних програм і проектів, програм соціально-економічного розвитку, схем визначення земель населених  пунктів для приватизації, планів земельно-господарського устрою населеного пункту, спеціальних проектів, схем і програм охорони навколишнього природного середовища та здоров’я населення, інженерного захисту і підготовки території, комплексних схем транспорту, проектів та схем організації дорожнього руху, систем управління дорожнім рухом, схем розвитку систем інженерного обладнання і галузей сільського господарства, виконанні грошової оцінки, створенні містобудівного та земельних кадастрів тощо.

Проект генерального плану визначає основні принципи і напрями планувальної організації та функціонального призначення території населеного пункту й базується на положеннях:

  • Закону України  «Про регулювання містобудівної діяльності» від  17.02.2011 р. № 3038-VІ;
  • Закону України  «Про основи містобудування» від 16.11.92 N 2781-XII;
  • Закону України  «Про генеральну схему планування території України» від 16.10.2012 N 5459-VI;
  • Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні», Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1997, № 24, ст.170;
  • Земельного Кодексу України від 25.10.2001р. № 2768 – ІІІ;
  • Водного Кодексу України  від 06.06.95 № 214/95-ВР;
  • ДБН Б.2.2-12:2018. Планування і забудова територій. Видання офіційне. – Київ, Мінрегіон України, 2018. – 187с.;
  • ДБН 1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту»;
  • «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19 червня 1996 р. №173;
  • інших фахових нормативних документів.

 

  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі інформацію щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

 

Село Шрамки Решетилівського району Полтавської області є селом у складі М’якеньківської сільської ради, до якої входять також села М’якеньківка та Михнівка. Адміністративним центром сільської ради є с.М’якеньківка. Село Шрамки знаходиться на відстані 7,8 км від адміністративного центру сільської ради.

Село Шрамки знаходиться за 7 км від районного центру смт Решетилівка, за 1 км від центру сільської ради с. М'якеньківка та за 17 км від залізничної станції Решетилівка (с-ще Покровське).

Село розділяє мальовнича балка, на дні якої протікає пересихаючий струмок. За 1,5 км на південь від села протікає річка Говтва. Розташоване село на горі висотою 133 м над рівнем моря.

На території населеного пункту заболоченості немає. Грунтові води залягають на глибині 5-6 м., територія під час паводків не затоплюється.

Село Шрамки відноситься до групи середніх сільських населених пунктів.

Площа населеного пункту згідно Довідки, виданої виконкомом М’якеньківської сільської ради, становить 55,1 га.

Проектом передбачається розширення меж населеного пункту, так як на даний час територія с. Шрамки є поділена на дві окремі частини, які розділяє виробнича територія підприємства. Тому планується включити дане сільськогосподарське підприємство в межі населеного пункту й тим самим позбавитися розчленованості населеного пункту.

Станом на 1 січня 2019 року чисельність населення у селі Шрамки склала 60 чол. постійного проживання.

Транспортний зв’язок села Шрамки з іншими населеними пунктами М’якеньківської сільської ради, районним та обласним центрами здійснюються автомобільним транспортом по автомобільним дорогам загального користування.

Генеральний план на територію с. Шрамки розроблено не було, тому неможливо провести порівняння виконаних заходів.

Проте село Шрамки має певні перспективи для свого розвитку. На території існує значна кількість незайнятих територій і всі сприятливі природні умови для розвитку сільськогосподарського виробництва.

Тому метою нового проекту генерального плану буде збереження кількості населення села Шрамки за рахунок структуризації його зон, забезпечення культурно-побутового обслуговування його мешканців та створення місць прикладання праці.

Житловий фонд с. Шрамки.

Житловий фонд с. Шрамки, становить 2532,48 тис м2, в тому числі:

-житловий фонд садибного типу – 4157,45 м2 (38 садиб).

Середня житлова забезпеченість жителів села – 69,29 м2/чол., середня кількість мешканців в одному будинку (квартирі) - 1 особа.

На території садибної забудови села розташовується 38 садибних житлових будинків.

Житловий фонд села Шрамки складають індивідуальні ділянки житлової садибної забудови.

Площа присадибних ділянок в проектному плані встановлена 0,25 га. Проектним рішенням нове житлове будівництво передбачається здійснювати відповідно до структури житлової забудови, визначеної завданням на розроблення генерального плану. Всі проектні садиби планується розмістити в існуючих межах села.

Розташування нових садиб на території села прийняте на основі розрахункової кіль-кості населення села. Кількість населення, яку можливо забезпечити житлом шляхом будівництва на нових територіях складає 65 чоловік.

Розміщення населення, також можливе за рахунок ущільнення існуючої житлової забудови та будівництва на місці зруйнованих садиб.

Середній розмір будинку орієнтовно приймається у обсязі 120 м2 загальної площі.

Передбачається будівництво будинків ІІ і ІІІ ступеня вогнестійкості.

 

Транспортні зв'язки та вулично-шляхова мережа

Відповідно до інформації, що надана у Державним підприємством «Агенство місцевих доріг Полтавської області» від 11.03.2019 р. № 342/01-16, надані технічні характеристики автомобільної дороги загального користування місцевого значення на території та поряд з вищезазначеним населеним пунктом:

- О1720284 Решетилівка-Шрамки-Каленики – обласна автомобільна дорога, IV категорії, загальною протяжністю 15,300 км, покриття проїзної частини асфальтобетонне 5,500 км та чорне шосе 9,800 км, ширина проїзної частини 6,0 м, ширина земляного полотна 10,0 м, зі штучних споруд 5 шт – труби водоперепускні загальною протяжністю 60 пог.м.

На території населеного пункту виявлено одну зупинку зовнішнього автомобільного транспорту.

Вулична мережа села являє собою розгалужену систему, представлену головними вулицями з твердим покриттям орієнтовною шириною 5 метрів та житловими вулицями та проїздами з твердим та без твердого покриття з невизначеними червоними лініями. Вулиці села частково озеленені, але потребують благоустрою.

Вулична мережа села являє собою розгалужену мережу, представлену головними вулицями з твердим покриттям орієнтовною шириною 5 метрів та житловими вулицями та проїздами з твердим та без твердого покриття з невизначеними червоними лініями. Вулиці села озеленені, потребують благоустрою.

Установи та підприємства обслуговування с. Шрамки

Основною структурно-планувальною одиницею населеного пункту є квартали з одно- та двосторонньою забудовою.

Село не має чітко вираженого громадського центру, оскільки село Шрамки за класифікацією є середнім селом у складі М’якеньківської сільської ради, тому значна частина закладів обслуговування населення розташована в адміністративному центрі сільської ради.

На сьогоднішній день на території с.Шрамки відсутні облаштовані зелені насадження, дитячі майданчики або спортивні споруди загального користування.

 

Обє'кти комунального господарства с. Шрамки.

В межах населеного пункту наявне одне місця для здійснення захоронень - кладовище (орієнтовною загальною площею 0,1927 га), що обслуговують населений пункт, яке є недіючим. В майбутньому захоронення будуть проводитися за межами населеного пункту, вздовж автошляху О1720284 на південний-схід від населеного пункту.

Що місцева програма поводження з відходам в даному населеному пункті не розроблена.

Паспортизоване звалище твердих побутових відходів на території села відсутнє.

Вивіз твердих побутових відходів здійснюється на сміттєзвалище в смт. Решетилівка власним транспортом.

Також за територією села розміщено 1 діюче кладовище. Кладовище огороджене.

Для вирішення питання твердих побутових відходів створена комплексна програма поводження з твердими побутовими відходами у Полтавській області на 2017 - 2021 роки стратегічними цілями якого є:

  • розширення послуг зі збору ТПВ із поетапним охопленням всього населення Полтавської області;

− поступове впровадження роздільного збору відходів із метою відокремлення вторинної сировини та небезпечних компонентів із змішаної маси ТПВ;

− безпечне захоронення залишкових змішаних ТПВ, для чого передбачається організація функціонування контрольованих полігонів районного масштабу (як тимчасові) та у перспективі субрегіонального масштабу;

− проведення постійного моніторингу за станом експлуатації контрольованих полігонів і звалищ та станом навколишнього середовища на прилеглих територіях;

− проведення інформаційної компанії із залученням компетентних експертів, представників органів державної влади, неурядових організацій та журналістів, які можуть впливати на громадську думку, з метою підвищення рівня обізнаності населення у питаннях поводження з відходами в Полтавській області.

Завданнями Програми є:

1) інвентаризація стану діючих звалищ і полігонів відходів, зокрема технічного оснащення полігонів (звалищ) при районних центрах;

2) придбання необхідної кількості контейнерів для унітарного збирання відходів у населених пунктах області;

3) придбання необхідної кількості сміттєзбиральної техніки, що розраховується на основі логістичних схем маршрутів їх руху та кількості контейнерів;

4) оновлення парку спецтехніки для обслуговування санкціонованих районних полігонів (звалищ);

5) паспортизація контрольованих полігонів (звалищ) у кожному районному центрі (пропонується, щоб районний полігон чи сміттєзвалище виступали в якості місця захоронення відходів під час перехідного періоду до організації системи збору й вивезення ТПВ до субрегіональних полігонів);

6) закриття несанкціонованих звалищ та тих, що не відповідають вимогам із екологічної безпеки, на основі даних інвентаризації стану діючих звалищ і полігонів;

7) розробка програми рекультивації та ліквідації звалищ, що закриваються (програма закриття звалищ визначається і здійснюється на районному рівні: необхідно розробити план-графік, за яким це буде зроблено);

8) визначення місць та будівництво (технічне облаштування) районних і в перспективі субрегіональних полігонів, що відповідають сучасним стандартам та санітарним нормам (на основі оцінки різних технічних проблем сфери поводження з відходами, таких як склад відходів, полігонний газ, стійкість полігону, моніторинг стану навколишнього середовища тощо);

 9) організація відбору вторинної сировини на стаціонарних сортувальних лініях та із застосуванням мобільних сортувальних установок;

10) поступова організація роздільного збору вторсировини у населення в містах та районних центрах області;

11) поступове закриття тимчасових санкціонованих звалищ у районних центрах;

12) створення інформаційної системи щодо поводження з побутовими відходами у вигляді тематичної веб-сторінки (веб-сторінка повинна містити фактичну інформацію для населення стосовно послуг поводження з твердими побутовими відходами, матеріали для підвищення обізнаності серед населення з цього питання та методичні документи для підприємств та муніципалітетів. Управлінням сайту буде займатися обласна адміністрація за підтримки установи, такої як, наприклад, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка).

 

Виробничий комплекс с. Шрамки

Згідно інформації, що надана в листі Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області №01-27/1720 від 20.03.2019 р., на території с. Шрамки Решетилівського району Полтавської області сільськогосподарські та промислові підприємства відсутні.

На даний момент виробничі території в межах села розташовані в центральній частині села.

Проектом генерального плану передбачено розташування підприємств 3 та 1 класів шкідливості із санітарно-захисною зоною 300 м та 100 м відповідно. Розташування підприємств із вищим класом шкідливості не передбачається, так як збільшена санітарно-захисна зона вплине на існуючу житлову забудову села. На даний час в межах населеного пункту на території житлової садибної забудови розміщенні окремі пасіки, що зазначені на Плані існуючого стану використання території. Бджільництво є одним із основних виробничих напрямків розвитку с. Шрамки.

Інженерний благоустрій с. Шрамки

Населений пункт електрифікований, газифікований, зв'язок, дороги та вулиці з твердим покриттям.

Згідно листа від ПАТ «Полтаваобленерго» за №03-18/4086 від 14.03.2019 р. джерелом електропостачання с. Шрамки є комплектна трансформаторна підстанції в кількості 2 шт., та мережі повітряних ліній електропередач.

Джерелом газопостачання є 1 діючих шкафних регуляторних пунктів, що обслуговує сільську систему газопостачання. Металеві шкафні регуляторні пункти – без теплової ізоляції. Село Шрамки має централізоване газопостачання, яким охоплено більше 90% забудованої території.

Відповідно до листа Головного Управління Держпродспоживслужби в Полтавській області №01-27/1720 від 20.03.2019 р. сільський водогін в с. Шрамки відсутній. Населення села користується приватними шахтними колодязями. Громадські шахтні колодязі відсутні.

Централізована мережа каналізування також відсутня. Переважна більшість будинків різноманітного призначення обладнана вигрібними ямами.

 

Аналіз відомостей про стан навколишнього природного середовища

Планувальні обмеження с. Шрамки.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.1991 р. № 106, з урахуванням наступних поточних змін постанова від 29.08.1994 р. №600) територія населеного пункту не входить в перелік територій, забруднених в результаті аварії Чорнобильській АЕС.

Джерел техногенного радіаційного забруднення міського середовища немає. Дозиметричного паспорту села немає. Спостереження за радіаційним станом території здійснює відділ радіології обласної СЕС.

Джерелами електромагнітного випромінювання на території села є 1 трансформаторна підстанція.

Джерелами акустичного дискомфорту в селі є автотранспорт.

Значна частина територій садибної забудови в межах населеного пункту села Шрамки потрапляє в санітарно-захисні зони підприємств та кладовищ.

Враховуючи викладене, рішеннями генерального плану на подальших стадіях проектування є необхідність врахування нормативних вимог щодо санітарно-захисних зон та їх впливу на мешканців населеного пункту з подальшим поступовим винесенням житлових територій з санітарно-захисних зон з можливістю компенсації земельних ділянок на вільних від забудови територіях садибної забудови згідно вимог містобудівної документації.

 

Озеленені території загального користування с. Шрамки.

Озеленені території загального користування представлені невеличкими зеленими масивами, що розподілені по всій території села, зеленими насадженнями вздовж вулиць та доріг.

Однак згідно ДБН Б.2.2-12:2018 відсоток зелених насаджень в селі повинен становити 25%. Згідно розрахунків балансу території (додаток 3), цей відсоток становить 10,05%.

Тому новим проектними рішеннями генерального плану є необхідність збільшення кількості озеленених територій в селі Шрамки з приведенням їх до нормативних вимог – 25%.

Номенклатура структурних елементів території комплексної зеленої зони с. Шрамки, відповідно до нормативних вимог, включає такі категорії територій:
- загального користування в межах населеного пункту (території скверів, парків, бульвари, лісопарки);
- обмеженого користування (ділянки житлової забудови, на територіях ділянок установ  громадського призначення, рекреаційних комплексів і об’єктів);
- спеціального призначення (санітарно-захисні і охоронні зони, вулиці і дороги, полезахисні смуги тощо);
- загального користування за межами забудови та населеного пункту (природні ландшафти,  також на відстані 13,7 км від с. Шрамки знаходиться ландшафтний заказник місцевого значення «Гарячківський ліс» та на відстані 13,6 км розташований орнітологічний Заказник загальнодержавного значення «Михнівський»);
- особисті ( на присадибних ділянках).

Для формування та завершення архітектурно-художнього ансамблю забудови села проектом передбачається встановлення малих архітектурних форм, інженерне обладнання території, її благоустрій та озеленення.

Також генеральним планом передбачено утворення рекреаційної зони в західній частині села за рахунок зелених насаджень загального користування, де будуть облаштовані пішохідні проходи та місця для відпочинку населення.

В літній період пропонується розміщувати на даних територіях тимчасові торгівельні накриття та сцену та проводити фестиваль меду.

Зелені насадження спеціального призначення.
Система зелених  насаджень спеціального призначення на розрахунковий період в селі Шрамки складається с зелених насаджень спеціального призначення, що розташовані в санітарно-захисних зонах  підприємств, а також вздовж вулиць і доріг населеного пункту. 
Зони короткочасного відпочинку. 
До зон масового короткочасного відпочинку в сільських поселеннях відносяться парки зони відпочинку, лісопарки, лугопарки, ліси. Розміри територій зон відпочинку належить приймати із розрахунку 500-1000 кв.м на одного відвідувача.
Потреба у площі зон відпочинку для жителів с. Шрамки задовольняється за рахунок  зон короткочасного відпочинку біля проектного ставка, в східній частині населеного пункту.

 

Інженерний благоустрій

Рельєф території села Шрамки рельєф території слабохвилястий, пересічений яружно-балковими формами на схилах берегів водних об’єктів – ставків. Загальний ухил території спостерігається з південного-заходу на північний-схід.

Абсолютні позначки змінюються в межах 97,40 – 130,00 м перепад в межах села складає 32,6 м.

Вертикальним планування передбачено влаштування стоку поверхневих вод з їх збиранням за очисних споруд поверхневих вод, які пропонується організувати на пониженій підтопленій території.

Спеціальні заходи.

За інженерно-геологічними умовами, територія села сприятлива для забудови і представлена відносно рівнинними поверхнями. Житлові території села не затоплюється весняним паводками, не підтоплюються. Ґрунтові води на території села, в межах забудованих територій, залягають на глибині 3-8 м.

При виявленні під час геологічних вишукуваннях перед початком будівельних робіт ґрунтових вод на глибині менш ніж 2,5 м під нове будівництво необхідно виконати інженерну підготовку території (дренаж, підсипка) спрямовану на  пониження рівня ґрунтових вод.

На територій села відсутні ссуви, карсти, яри, заторфованість та порушені території. Запропонована інженерна підготовка території (дренаж, підсипка) спрямована на  пониження рівня ґрунтових вод.

Проектом генерального плану визначено комплекс гідротехнічних заходів з інженерної підготовки та захисту території, яка передбачає розчищення  водойм.

Захист території від підтоплення.

Територія планується так, щоб забезпечити водовідведення атмосферних і талих вод з урахуванням комунікацій, будівель і споруд навколишньої забудови.

Забезпечуються допустимі ухили вулиць, площ і перехресть для безпечного та зручного руху всіх видів транспорту та пішоходів.

Забезпечуються сприятливі умови для розміщення будівель і прокладання підземних інженерних мереж.

Розчистка рік, струмків, каналів та водойм, благоустрій існуючих водойм.

Проектом генерального плану передбачений благоустрій берегів ставків та розчищення їх русел. Зокрема пропонується провести поглиблення та розчистку болота у західній частині населеного пункту, з подальшим облаштуванням тут ставка та облаштування рекреаційних територій.

У ставках необхідно забезпечити періодичність обміну води за літньо-осінній період залежно від площі дзеркала воли і характеру використання: при площі більше 3 га – 1 раз; у водоймищах для купання - відповідно 4 і 3 рази, а при площі 6 га і більше – 2 рази.

Середня глибина води у ставках, у весняно-літній період повинна бути не менше 1.5 м, а в прибережній акваторії, за умови періодичного видалення рослинності – не менше 1м. Загальна площа розчистки водойми буде становити 0,23 га.

Протиерозійні заходи

У межах генерального плану не виявлені ділянки, де б спостерігалися ерозійні процеси та явища. Процеси ерозійної діяльності мають місце в період інтенсивних атмосферних опадів.

Рекомендується виконати комплекс протиерозійних заходів організаційного і профілактичного характеру. По берегах водойм в межах населених пунктів необхідно виконувати протиерозійні заходи, особливо озеленення.

Для захисту від ерозії необхідно провести розширення мережі зелених насаджень та проводити їх благоустрій.

Щоб запобігти утворенню умов для зсувів і обвалів схилів забороняється додаткове привантаження бровки і підрізка підошви схилів. До протиерозійних заходів на цих ділянках також необхідно віднести організоване виведення поверхневих вод

Проектом генерального плану визначені ділянки на яких пропонується влаштувати площинний водопонижуючий дренаж для запобігання розмиву ґрунту поверх­невими водами під крутосхилами.

Водопостачання.

Розділ проекту водопостачання та каналізація був розроблений у відповідності до завдання на проектування на зовнішнє водопостачання та каналізування с. Шрамки.

На час складання проекту в межах села населення садибної забудови немає централізованого постачання і користується індивідуальними колодязями.

Водозабірні свердловини  в межах території с. Шрамки розташовуються на території підприємств і розраховані лише для забезпечення їх власних потреб. Тому проектом передбачено облаштування додаткових артезіанських свердловин, для забезпечення потреб населення господарсько-питному водопостачанні.

На розрахунковий період для централізованого водопостачання передбачається використовувати воду артезіанських свердловин. Свердловини з водопідйомним обладнанням та водонапірними вежами розташовані в центральній та північно-західній частинах населеного пункту. На перспективу на території запроектованої житлової забудови, передбачається централізована кільцева система водопостачання з введенням води у будівлі. Передбачається охоплення всієї території населеного пункту об’єднаною системою на господарсько-питні та протипожежні потреби.

 

Дощова каналізація.

Згідно з завданням на проектування та відповідно до вимог ДБН Б.2.2-12:2018, ДБН В.2.5-64:2012, відведення дощових та талих вод з території благоустрою доріг села Шрамки здійснюється по відкритих лотках з подальшим скиданням вод у закриту систему дощової каналізації з відведенням стоку на очисні споруди дощової каналізації, що проектуються.

Продуктивність очисних споруд дощової каналізації, місце та розміри майданчиків для їх розташування, місце та умови скидання очищених дощових вод вирішуються на подальших стадіях проектування (стадія «Проект» і «Робоча документація»), відповідно до вимог Головного управління Держсанепідслужби у Полтавській області та Департаменту екології та природних ресурсів Полтавської облдержадміністрації.

Гідравлічний розрахунок системи дощової каналізації розробляється на подальших стадіях проектування (стадія «Проект» і «Робоча документація»). Самопливна каналізаційна мережа і напірні трубопроводи передбачаються з поліетиленових труб типу ПЕ-100 за ГОСТ 18599-83*.

Заходи з охорони навколишнього середовища.

З метою покращення стану природного середовища проектом генерального плану передбачений ряд інженерних та планувальних заходів з охорони навколишнього середовища.

Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:

-проведення забудови згідно з наміченим проектом функціональним зонуванням;

- встановлення та організація санітарно-захисних зон до житлової забудови;

- закриття кладовищ;

- інженерна підготовка території та вертикальне планування, благоустрій, озеленення, влаштування твердого покриття вулиць, доріг.

 
Повітряний басейн. 
Основними джерелами забруднення атмосферного повітря в селі Шрамки є викиди автотранспорту та існуючих сільськогосподарських підприємств. 
Заходи, що покращують стан повітряного басейну:
  • озеленення зовнішніх доріг;
  • озеленення території села;
  • віднесення джерел шкідливості, на нормативну відстань;
  • покращення стану дорожнього полотна на автошляхах.
Водний басейн. 
Стан поверхневих вод обумовлений якістю промислових, комунальних та побутових стоків поселення, що в них попадають.
На території села наявні відкриті водотоки для захисту яких генеральним планом передбачено ряд заходів, що покращують стан водного басейну:
  • організація прибережних захисних смуг та дотримання режиму господарської діяльності в них;
  • інженерний благоустрій села - каналізування, санітарне очищення;
  • організоване відведення дощових і талих вод з усієї території забудови села з очищенням їх перед скиданням в водотоки.
Грунти. 
Ґрунти в межах села не зазнають механічного, хімічного та бактеріологічного забруднення.
Оцінка геохімічного стану ґрунтів села за відсутністю геохімічної зйомки та моніторингу не проводилась.
Забруднення атмосферного повітря є одним із джерел вторинного забруднення ґрунтів, зокрема хімічного. 
Заходи, що покращують стан ґрунтів:
- охоплення централізованою системою каналізації всієї території села;

- облаштування існуючих і нових доріг твердим покриттям та організованим водовідведенням.

Захист від шуму.

Джерелами акустичного дискомфорту в селі є трансформаторні електропідстанції та автотранспорт.
У відповідності з діючими вимогами максимальний рівень звуку на території, що безпосередньо прилягає до житлових будинків, а точніше, 2 м від огороджувальних конструкцій першого ешелону будівель, звернених у бік вулиць, не повинен перевищувати 70 дБА - для житлових вулиць. 
Містобудівною документацією передбачаються заходи щодо попередження шкідливої дії шуму:
- диференціація вулично-дорожної мережі за складом транспортного потоку;
- збільшення території між новою забудовою і вулицею для віддалення проектної житлової забудові від транспортних потоків;
- висаджування вздовж вулиць зелених насаджень (встановлено, що шумова хвиля на місцевості, яка засаджена деревами та кущами, через кожні 30 м послаблюється на 10 дБ, в той час як на відкритому просторі на такій же віддалі майже не зменшується);
- перевищення допустимого рівня шуму від трансформаторних підстанції фіксується в межах 25-55 метрів. Для трансформаторних підстанцій, що розташовані на відстані від житлових будинків ближче, ніж 50 метрів передбачено  вживання шумозахисних заходів.

Також поряд з населеним пунктом проходить залізнична колія. Відповідно до п.14.5.2. ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій» для забезпечення на сельбищній території акустичного режиму пропонується здійснювати застосування містобудівних та будівельно-акустичних засобів захисту від шуму (будівництво шумозахисних екранів, забезпечення необхідної звукоізоляції зовнішніх огороджувальних конструкцій будинків).

 

Планувальні обмеження, які діють на території с.Шрамки.

Планувальні обмеження поширюються на всі будинки, споруди, земельні ділянки, інші об’єкти нерухомості, що знаходяться у зоні впливу обмежень, незалежно від форм власності. Обмеження можуть стосуватися окремих земельних ділянок, поширюватися на частину території зони або кількох суміжних зон. Вони полягають в обмеженні тих видів функціонального використання і забудови території, що дозволені в цих зонах.

Якщо земельна ділянка розміщується в зоні дії кількох планувальних обмежень, до неї застосовуються всі види обмежень та режимів використання територій або найбільш жорсткий з цих режимів.

На території с. Шрамки встановлені наступні види планувальних обмежень:

Обмеження за вимогами охорони здоров’я та захисту життя:

  • санітарно-захисні зони очисних споруд;
  • зони санітарної охорони водозаборів;
  • санітарно-захисні зони кладовищ;
  • санітарно-захисні зони підприємств об’єктів  I V -V класу шкідливості.

 

Обмеження за природоохоронними вимогами:

  • прибережні захисні смуги;

 

Обмеження на об’єктах інженерно-транспортної інфраструктури:

  • охоронні зони інженерних комунікацій від:
  • газопроводів середнього та низького тиску та газорозподілюючих підстанцій;
  • елементів електричних мереж (ліній електропередач, трансформаторні підстанції);
  • водопровідних і каналізаційних мереж;
  • червоні лінії вулиць і автодоріг.

 

Режими використання територій у зонах планувальних обмежень.

В даному пункті наводяться загальні вимоги до режиму використання земельних ділянок, по яких проходять інженерні та транспортні комунікації, та до ділянок, які потрапляють в санітарно-захисні зони від цих комунікацій, вимоги до експлуатації та проектування інженерних мереж, а також режим використання земельних ділянок, що потрапляють в санітарно-захисні зони від промислових та комунальних підприємств, інші санітарно-захисні зони.

 

Санітарно-захисні зони підприємств:

Відповідно до нормативних документів (СН 173-96 п. 5.4) – промислові та інші об’єкти, що є джерелами забруднення навколишнього середовища хімічними, фізичними та біологічними факторами, при неможливості створення безвідходних технологій повинні відокремлюватись від житлової забудови СЗЗ.

СЗЗ слід встановлювати від джерела шкідливості до межі житлової забудови, ділянок громадських установ, будинків і споруд в т. ч. дитячих, навчальних, лікувально-профілактичних установ, закладів соціального забезпечення, спортивних споруд та інших, а також територій парків, скверів та інших об’єктів зеленого будівництва загального користування, ділянок оздоровчих та фізкультурно-спортивних установ, місць відпочинку.

 СЗЗ встановлюються:

  • для підприємств з технологічними процесами, які є джерелами забруднення атмосферного повітря — від джерел шкідливості;
  • для санітарно-технічних споруд та установок комунального призначення, а також сільськогосподарських підприємств – від межі об’єкту.

Запроектовані підприємства в с. Шрамки відносяться до підприємств малої потужності,  IV-V класу шкідливості із розміром СЗЗ 100-50 м.

В санітарно-захисних зонах (СЗЗ) не допускається розміщувати:

  • житлові будинки;
  • дитячі дошкільні заклади;
  • загальноосвітні школи;
  • установи охорони здоров’я та відпочинку;
  • спортивні споруди;
  • сади, парки
  • садівницькі товариства і городи.

В межах санітарно-захисних зон  допускається розміщувати:

  • підприємства, їх окремі споруди з виробництвом меншого класу шкідливості, ніж виробництво, для якого встановлена санітарно-захисна зона при умові аналогічного характеру шкідливості;
  • пожежні депо.

СЗЗ кладовищ.

В межах с. Шрамки наявне одне місце традиційного поховання – кладовище, що розміщено в центральній частині населеного пункту. Генеральним планом передбачено його закриття і встановлення санітарно-захисної зони в розмірі 100 м. Проектне кладовище буде розміщено за межами населеного пункту вздовж автодороги О1720284 Решетилівка-Шрамки-Каленики.

СЗЗ очисних споруд.

Відповідно до нормативних документів (СН 173-96 п. 5.4) – промислові та інші об’єкти, що є джерелами забруднення навколишнього середовища хімічними, фізичними та біологічними факторами, при неможливості створення безвідходних технологій повинні відокремлюватись від житлової забудови СЗЗ.

СЗЗ для санітарно-технічних споруд та установок комунального призначення необхідно встановлювати від межі об’єкту.

На зовнішній межі СЗЗ, зверненої до житлової забудови, концентрації та рівні шкідливих факторів не повинні перевищувати їх гігієнічні нормативи.

Територія СЗЗ має бути розпланованою та упорядкованою. Проекти СЗЗ слід розробляти в комплексі з проектом будівництва очисних споруд з першочерговою реалізацією заходів, передбачених у зоні.

В межах с. Шрамки є існуючі, а також проектні станції очищення стічних вод. У санітарно-захисній зоні  (СЗЗ) не допускається розміщувати:

  • житлові будинки;
  • дитячі дошкільні заклади;
  • загальноосвітні школи;
  • установи охорони здоров’я та відпочинку;
  • спортивні споруди;
  • сади, парки, садівницькі товариства і городи.

Зона санітарної охорони джерел водозабору:

ЗСО поверхневих та підземних водних об'єктів входять до складу водоохоронних зон і поділяються  на  три  пояси  особливого режиму:

  • перший пояс (суворого режиму) включає територію розміщення водозабору, майданчика водопровідних споруд і водопідвідного каналу;
  • другий і  третій  пояси (обмежень і спостережень) включають територію,  що призначається для охорони джерел водопостачання від  забруднення.

Перший пояс санітарної охорони підземних джерел водозабору складає 30 м, другий і третій пояси встановлюються спеціальними проектами.

Прибережні захисні смуги:

По берегам водойм встановлюються прибережні  захисні смуги. Розмір та межі прибережних захисних смуг в межах села уздовж водойм встановлюється за окремими проектами землеустрою з урахуванням містобудівної документації. Проектом генерального плану прийняті прибережні захисні смуги відповідно до Водного кодексу:

- 25 м для проектного ставка.

В межах прибережних захисних смуг вздовж водойм забороняється:

  • розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і заліснення), а також садівництво і городництво;
  • зберігання та застосування пестицидів та добрив;
  • влаштування літніх таборів для худоби;
  • будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних) у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;
  • влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо;
  • миття та обслуговування транспортних засобів.

Об’єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватися, якщо при цьому не порушується її режим.

Охоронні та санітарно-захисні зони проектних інженерних мереж та елементів їх облаштування будуть остаточно встановлені після прокладання інженерних мереж та розробки виконавчої зйомки.

В межах встановлених СЗЗ та охоронних зон газопроводів середнього та низького тиску забороняється:

- споруджувати житлові, громадські, садові та дачні будинки;

- розташовувати автозаправні та авто газозаправні станції і склади паливно-мастильних матеріалів;

- виділяти земельні ділянки для будівництва будь-яких гаражів і автостоянок, садових і дачно-садових товариств та будівництва паралельно трубопроводу автошляхів І-V категорій та залізниць;

- влаштовувати будь-які звалища, виливати розчини кислот, солей та лугів, що спричиняють корозію;

- влаштовувати спортивні майданчики, стадіони, ринки, зупинки громадського транспорту, організовувати будь-які заходи, пов’язані з масовим скупченням людей, не зайнятих виконанням дозволених у встановленому порядку робіт, та інше.

Охоронні зони електричних мереж.

Для повітряних і кабельних ліній електропередачі, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв (далі - електричні мережі) всіх напруг встановлюються охоронні і санітарно-захисні зони, розміри яких залежать від типу і напруги енергооб’єкту.

Використання земельних ділянок в охоронних і санітарно-захисних зонах електричних мереж повинно бути письмово узгоджено з власниками цих мереж, державними органами пожежної охорони та санітарного нагляду.

 

4. Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: в ході здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування «Генеральний план села Шрамки, М’якеньківської сільської ради Решетилівського району, Полтавської області, зокрема, будуть оцінені наслідки для таких компонентів довкілля й умов життєдіяльності людей:

  1. атмосферне повітря в результаті:
  • розвитку та відновлення виробничої бази села, а саме  підприємств ІV-V класу шкідливості, що є джерелами забруднення навколишнього середовища і потребують встановлення санітарно-захисних зон до 50-100 м;
  • розташування котелень, працюючих на альтернативних видах палива, з урахуванням існуючих умов забудови;
  1. земельні ресурси та захист території в результаті вилучення земельних ділянок під:
  • будівництво нових житлових кварталів садибної забудови;
  • прокладання додаткових інфраструктурних мереж й будівництво інфраструктурних об’єктів (централізована кільцева система водопостачання та закрита система дощової каналізації з відведенням стоку на очисні споруди дощової каналізації);
  • реалізації комплексу гідротехнічних заходів з інженерної підготовки та захисту території від підтоплення;
  1. водні ресурси та умови забезпечення питною водою населення в результаті:
  • благоустрою берегів ставків;
  1. стан фауни, флори, біорізноманіття в результаті:
  • розширення зелених та рекреаційних зон;
  1. поводження з відходами в результаті:
  • впровадження роздільного збирання твердих побутових відходів з виділенням вторинної сировини (папір, пластмаса, скло тощо);
  • організації системи контейнерного збирання твердих побутових відходів та великогабаритних й ремонтних відходів;
  • захоронення твердих побутових відходів на полігоні ТПВ;
  1. безпека і якість умов життя населення в результаті:
  • перебування житлової забудови в санітарно-захисних зонах кладовищ;
  • створення нових зелених та рекреаційних зон для відпочинку населення;
  • розвиток зони громадських центрів із створенням необхідних об’єктів інженерного та соціального благоустрою;
  • розвиток виробничої зони із створенням нових об’єктів сільськогосподарського виробництва для розвитку ринку праці місцевого населення;
  • здійснення заходів з інженерного захисту від підтоплення;

б) для територій з природоохоронним статусом: в ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки від діяльності об’єктів інфраструктури населеного пункту, що плануються при реалізації генерального села Шрамки, М’якеньківської сільської ради Решетилівського району, Полтавської області, на:

  • території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони;
  • землі природно-заповідного фонду України;
  • території та об’єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об’єкти комплексної охорони;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення  ̶  села Шрамки, М’якеньківської сільської ради Решетилівського району, Полтавської області не містить даних щодо місця розташування об’єктів інфраструктури, діяльність яких може мати наслідки транскордонного впливу для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

Проект Генерального плану села Шрамки, М’якеньківської сільської ради Решетилівського району, Полтавської області є документом, який визначає не лише територіальний розвиток населеного пункту, а першочергово збереження кількості населення села Шрамки за рахунок структуризації його зон та поліпшення культурно-побутового обслуговування  його мешканців із забезпеченням їх робочими місцями в межах сільської ради. Тому найсприятливішим варіантом буде затвердження проекту генерального плану. Проте в процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи:

Альтернатива 1:

«Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження даного документа державного планування.

Альтернатива 2:

Передбачення у проекті Генерального плану села Шрамки, М’якеньківської сільської ради Решетилівського району, Полтавської області відсутності подальших перспектив розвитку населеного пункту, що базується, перш за все, на відсутності перспективного населення села.

Оцінка вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки Генерального плану села Шрамки, М’якеньківської сільської ради Решетилівського району, Полтавської області, планується застосувати метод експертних оцінок та статистичний метод.

Метод експертних оцінок використовується для здійснення прогнозування майбутнього стану об’єкту або території на основі думок кваліфікованих спеціалістів-експертів.

Статистичний метод ґрунтується на кількісних показниках, які дають можливість зробити висновок про існуючий стан та перспективи розвитку населеного пункту в майбутньому. Сутність його полягає в отриманні і спеціалізованому обробленні статистичних даних щодо окремих територій та об’єктів й здійснення на їх основі прогнозних оцінок висококваліфікованими фахівцями (експертами) у відповідній сфері науки, техніки, виробництва.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки Генерального плану села Шрамки, М’якеньківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області із застосуванням вищеназваних методів буде виконано:

  • збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників, що характерний для території села Шрамки та її прилеглих територій;
  • проведення аналізу слабких та сильних сторін проекту генерального плану з точки зору екологічної ситуації (метод SWOT-аналізу);
  • проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;
  • визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
  • проведення оцінки впливу детального плану на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення села Шрамки.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, першочергово:

  • Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища», який визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів;
  • Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким регламентуються заходи, спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення при здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Стратегічна екологічна оцінка (СЕО) буде виконана у відповідності до частини 2 статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ДСТУ-Н Б Б.1.1-10:2010 «Настанова з виконання розділів Охорона навколишнього природного середовища у складі містобудівної документації. Склад та вимоги», «Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування», затверджених наказом Міністерства екології і природних ресурсів України № 296 від 10.08.2018.

Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам частини 2 статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Генеральний план с.М’якеньківка Решетилівського району Полтавської області» подаються до виконавчого комітету Мякеньківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області за адресою: Полтавська область, Решетилівський район, с.М’якеньківка,  miakenkivska_s.rada@ukr.net.

Відповідальна особа: сільський голова Зінченко Андрій Миколайович (конт.тел.: 05363-9-66-46)

Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів, відповідно до п.п.5,6 ст.10 Закону Україна «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

Додатки : графічні матеріали на  1 аркуші.

 

Голова Мякеньківської сільської ради                             А Зінченко

 

Наверх ↑